raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Satira i humor
Izvorni članak je objavljen 01.04.2018. (Glas Zaječara)
Mediji naseli na prvoaprilske šale
02.04.2018.    Vesna Radojević     Pixabay/Tama66
Šaljivu vest portala Glas Zaječara o krađi dresiranih životinja iz cirkuske trupe „Circus Balkanski“ kao pravu vest prenelo je nekoliko portala - Srbija danas, Blic, Radio Magnum, Alo. U vesti se tvrdilo da su na graničnom prelazu Vrška Čuka otkriveni otmičari dresiranih životinja, kao i da je jedna od životinja, persijska mačka, pobegla i da luta okolinom Zaječara. Ovu vest ne samo da je prenelo nekoliko najčitanijih portala, već su joj dodali i svoje „sočne“ detalje.
„Carinici pretresali srpski automobil kad su čuli JEZIVE zvuke iz gepeka: Onda je usledio HAOS“, „PALI ZAJEČARCI KOJI SU UKRALI CIRKUSKE ŽIVOTINJE U BUGARSKOJ“ bili su neki od naslova kojim su brojni portali preneli vest „OTMIČARI UHVAĆENI PRILIKOM RUTINSKE KONTROLE!“

Zanimljivo je da je Radio Magnum kao izvor preneo „Alo“ koji je u vesti imao čak i izjavu graničara kog su potpisali kao izvor blizak istrazi.

„Rutinski smo pregledali „audi“ u kome su bila četvorica Zaječaraca, i taman da ih propustimo, čujemo iz gepeka neke neartikulisane zvuke. Kažemo vozaču da otvori gepek, a on je dao gas do daske. Bežali su ka Zaječaru. Uhvatili smo ih nakon što im se automobil zaglavio u blatu u blizini zaječarskog naselja ‘Višnjar’ – kaže izvor za Alo!“, stajalo je u vesti.

Ova vest sada postoji samo u „keširanoj“ verziji Radio Magnuma jer su nakon objave portala Glas Zaječara da je reč o šali, dodali tu informaciju.

„Izvinjavamo se upravi cirkusa „Cirkus Balkanski“, a svima toplo preporučujemo ako se nađu u Bugarskoj da neizostavno pogledaju spektakularne predstave ovog cirkusa, kao i nastup Svetlane Kračinove i njene numere Dresirane Lasice i Dresirana mačka“, naveo je portal Glas Zaječara u vesti APRI-LI-LI-LI! DANAS JE SVETSKI DAN ŠALE!

Prvobitnu vest promenili su i Alo i Blic, ali to se nije desilo sa portalom Srbija danas koji ovu vest još uvek ima na sajtu.

Copy-paste novinarstvo

I prvoaprilska objava portala grčkainfo.com o tome da će na Halkidikiju od 1. maja biti uvedene ekološke takse našla se na sajtovima brojnih domaćih portala kao istinita vest.

Navodi se da prvi i drugi prst ovog grčkog poluostrva, Kasandra i Sitonija, uvode ekološke takse zbog visokog zagađenja vazduha i prirodne sredine, i da su već postavljene naplatne rampe na kojima će turisti plaćati ekološku taksu od 1. maja do 1. oktobra, u različitim iznosima za motocikle, putničke automobile, autobuse i kamione, kao i za osobe “po jedan evro”.

Odmah ispod teksta, međutim, na ovom sajtu o Grčkoj stoji fotografija na kojoj piše “Aprililili”.

Iako je već na osnovu toga prilično jasno da je reč o šali, portal je to potvrdio i Raskrikavanju.

“Naravno da je tekst prvoaprilska šala, kao što se može videti na linku “izvor” ispod teksta, kao i na slici “Aprililili” na kraju teksta”, kažu sa portala grckainfo.com.

Međutim, prvoaprilsku šalu su, pozivajući se na ovaj sajt, kao ozbiljnu vest o tome da turiste očekuju nove dažbine na letovanju preneli i agencija Tanjug (odakle je vest preuzela Radio-televizija Vojvodine), portali Blic, Kurir, Espreso.rs, Smedia, kao i portal 021, B92.net i Telegraf koji su tekstove u međuvremenu skinuli sa sajta, ali su oni ostali u “keš” memoriji.
  Vest
362 lažne vesti na naslovnicama Informera za godinu dana
Na 302 naslovne strane, Informer je prošle godine objavio čak 362 lažne vesti. Naslovnice Informe...
  Analiza
Izmene zakona ograničavaju građane da znaju šta radi vlast
Ukoliko Nacrt Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja prođe skupštinsku proce...
  Vest
Alo i Ozonpress prekršili kodeks novinara, javna opomena listu Palež
Dnevni list Alo, obrenovački Palež i čačanski portal Ozonpress prekršili su Kodeks novinara Srb...
1. april
šala
lažne vesti
mediji
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: