raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Nova milionska subvencija za novosadski list „Dnevnik“
19.11.2018.    Jelena Đorđević    Foto: Wikimedia / BokicaK
Rešenjem pokrajinske vlade, novosadskom listu Dnevnik u oktobru je dodeljeno 1,2 miliona dinara za projekat “Prisajedinjenje” uz obrazloženje da je reč o “nesumnjivom javnom interesu”. Nova subvencija dolazi samo mesec dana nakon što je ovaj list za 600 evra kupila „Novosadska TV“ u vlasništvu firme “Srbija danas”, bliske vlastima. „Dnevnik“ je u maju dobio od pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama skoro pet miliona dinara na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata.
Drugi put ove godine „Dnevnik Vojvodina Press”, izdavač lista “Dnevnik” subvencionisan je iz pokrajinskog budžeta i to sa 1,2 miliona dinara "za pripremu i izdavanje specijalnog dodatka u celokupnom tiražu lista", u okviru projekta "Prisajedinjenje". Kako kažu za Raskrikavanje iz pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama, projekat ima za cilj informisanje građana Vojvodine o prisajedinjenju vojvođanskih oblasti Kraljevini Srbiji iz 1918. godine, a dodeljen je kao pojedinačno davanje.

Iz sekretarijata kažu da nisu morali da organizuju konkurs jer je dodeljena suma manja od 5 odsto ukupno opredeljenih sredstva za ove namene.

Navode i da je “važan element prilikom donošenja te odluke bila i činjenica da je list “Dnevnik” jedini i najtiražniji dnevni list u AP Vojvodini na srpskom jeziku sa 76 godina tradicije.

Iako se u rešenju pokrajinske vlade navodi da je dodatnih 1.2 miliona dinara “Dnevnik” dobio zbog nedovoljno planiranih sredstava za realizaciju pripreme i izdavanja specijalnog dodatka, do objavljivanja ovog teksta Raskrikavanje nije dobilo odgovor da li je i koliko je novca ranije dodeljeno za projekat “Prisajedinjenje”.

Listu „Dnevnik“ i povezanim firmama preko 28 miliona dinara

Novac za projekat “Prisajedinjenje” listu Dnevnik usledio je nakon što je taj list za projekat “Vojvodina u Velikom ratu” već dobio skoro 5 miliona dinara na pokrajinskom konkursu za sufinansiranje medijskih projekata.

Od 50 miliona dinara, 44 je bilo raspoloživo medijima na srpskom jeziku. Na konkursu je učestvovalo 146 medija, a samo sedam je dobilo milionsku ili veću subvenciju - 3 lista i 4 televizije. Ubedljivi pobednik među listovima je “Dnevnik”, a u konkurenciji televizija najviše novca - milion i po dinara je opredeljeno „Novosadskoj TV“, novom vlasniku „Dnevnika“.

Na istom konkursu učestvovale su i druge povezane firme - “Dnevnik AD” koji poseduje 45% preduzeća “Dnevnik Vojvodina Press”, ali i “Dnevnik poljoprivrednik” čiji je jedini vlasnik “Dnevnik AD”, a koji su ukupno dobili 1,3 miliona dinara iz budžeta.

Prema javno dostupnim podacima, samo u toku 2018. godine sve ove firme su ukupno dobile preko 28 miliona dinara iz budžeta.

Tako je „Novosadska televizija“ dobila skoro 14 miliona dinara iz pokrajinskog i budžeta drugih lokalnih samouprava. „Srbija danas“ dobila je 700.000, „Dnevnik AD“ je za projekat u listu “Dobro jutro” dobio 800.000 od pokrajinskog sekretarijata, a "Dnevnik - Poljoprivrednik" a.d. je dobio ukupno oko 2,3 miliona dinara na različitim konkursima.

List „Dnevnik“ je kako smo već naveli dobio skoro 5 miliona na pokrajinskom konkursu u maju, a u junu je dobio još 3 miliona dinara na konkursu u Novom Sadu za projekat “Prigradska naselja Novog Sada”, kao i još 400 hiljada na novosadskom konkursu u oktobru.

Kao što je Raskrikavanje već pisalo, novac za projekte „Srbija danas“ dobija i preko tek osnovanih firmi. Tako je firma „AB media“ koja je osnovana ove godine dobila 2,2 miliona dinara za projekte koji će da plasira preko sajta srbijadanas.com.

Podsećamo, “Novosadska TV” je u septembru za svega 600 evra postala većinski vlasnik najtiražnijeg dnevnog lista u Vojvodini “Dnevnik”. Novosadska televizija je u vlasništvu firme „Srbija danas“, sa izrazito prorežimskom uređivačkom politikom.
  Vest
„Srbija danas“ kupila većinski deo novosadskog „Dnevnika“ za 600 evra
Novosadska televizija, u vlasništvu firme „Srbija danas“ bliske SNS-u, postala je većinski vla...
  Lažna vest
Predizborne bitke provladinih tabloida
U nastavku kampanje protiv opozicije, prorežimski tabloid Alo i portal Srbijadanas.com objavili su ...
  Lažna vest
Istraga o sumnjama na namešteni meč i dalje traje
Pred jučerašnji meč Crvene Zvezde i Pari Sen Žermena, portal Srbijadanas ali i brojni drugi pren...
Srbija danas
Novosadska tv
Dnevnik AD
budžet
Vojvodina
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: