raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Južne vesti: Dokaz da prorežimske televizije izveštavaju po diktatu
24.01.2019.    Jelena Đorđević    Radoica Milosavljević; Foto: Screenshot N1,,
Lokalnim televizijama u vlasništvu Radojice Milosavljevića pre dva dana stigla je ista poruka: „Đilas, Hitler i Sergej - to su tri teme koje treba da nam zauzmu prostor u informativi“, pišu Južne vesti. Ovaj portal objavio je mejl koji su različiti mediji dobili kao uputstvo o tome kako treba da im izgleda program, a čija je autentičnost, kako kažu, potvrđena iz više izvora. Za Milosavljevića se, kako je Raskrikavanje već pisalo, tvrdi da je blizak sadašnjem direktoru BIA i funkcioneru SNS-a Bratislavu Gašiću, a vlasnik je devet televizija i Centra za informisanje Novi Kneževac. Urednik lista Danas Dragoljub Petrović i urednica Vremena Jovana Gligorijević za Raskrikavanje kažu da je koordinisanje medijima od strane vlasti evidentno, da su oni koji o tome svedoče dokaz da je građanima prekipelo da trpe pritisak i podsećaju na primere spoljašnjih uticaja na medije.
Mejl pod nazivom „URGENTNO“ od izvesnog Nebojše Siljanovića ili Šiljanovića koji je pre dva dana stigao uredništvima lokalnih televizija, poručio je da, bez obzira na druge sadržaje, u naredna tri dana u udarnim terminima budu samo tri teme - Đilas, Hitler i Sergej. Navedeno je obavezno korišćenje tvitova za pokrivanje sadržaja, kao i napomena da se uključe u konferenciju za novinare Srpskog telegrafa koja je održana juče, što se i desilo.

   


U mejlu se spominje i da Studio B „želi da podseti na napade Sergeja Trifunovića, propalog glumca i narkomana“.

Ko je Radoica Milosavljević?

Radoica Milosavljević je vlasnik televizija u Pančevu, Kruševcu, Pirotu i Požegi, a u svom vlasništvu ima i Centar za informisanje Novi Kneževac, televiziju Caribrod iz Dimitrovgrada kao i Radio-televiziju Brus. Osnovao je i televiziju pod nazivom SOS kanal Plus, a u julu prošle godine kupio je paraćinski Kanal M za 50.000 evra. U prvih šest meseci prošle godine nekoliko Milosavljevićevih televizija dobilo je milione iz budžeta lokalnih samouprava.

Od decembra prošle godine Radoica Milosavljević postao je vlasnik i Radio-televizije Bačka Palanka, koja je bila u stečaju.

Kako je Raskrikavanje već pisalo, za Milosavljevića se tvrdi da je blizak sadašnjem direktoru BIA i funkcioneru SNS-a Bratislavu Gašiću.


Prema pisanju Južnih vesti, ovo nije prvi put da se dešava orkestrirano izveštavanje medija, ali su ranije ta uputstva bila drugačija - prenositi ceremonije na kojima se pojavljuje predsednik Srbije Aleksandar Vučić i direktno prenositi njegove konferencije za novinare i sva obraćanja javnosti, kao i emisiju „Kontravizija“.

Međutim, izvor Južnih vesti objašnjava da se tek sada i lokalni mediji aktivno uključuju u „obračun sa neistomišljenicima i političkim protivnicima vlasti“.

Već viđeno

Urednica nedeljnika Vreme Jovana Gligorijević za Raskrikavanje kaže da činjenica da je mejl iscureo i da je poslat medijima zvanična potvrda da naredbe medijima stvarno dolaze sa jednog mesta, ali i da to podseća na slučaj Er Srbije kada je mejl iz menadžmenta kompanije takođe dospeo do Tvitera. Od zaposlenih je zatraženo da „vode računa o novinama koje se nalaze u lounge (salonu) kao i o njihovom sadržaju“, apelujući da se sklone NIN, Vreme, Nedeljnik i ostale novine koje su sličnog sadržaja.

„Poruka je da se ljudi kojima stižu takvi mejlovi, takve naredbe, sve više ohrabruju da to puste u javnost i da mi zapravo možemo da vidimo pod kakvim pritiscima žive i rade. Ovo je još specifičnije jer se događa na lokalu. U gradovima u Srbiji je mnogo teže biti hrabar i na bilo koji način se suprotstaviti onome ko god da je nadređeni, od šefa kancelarije do predsednika opštine. Tračak nade je da je nekome zaista prekipelo i da je Južnim vestima poslao taj mejl“, rekla je Gligorijević.

Neretko se dešava i da na naslovnim stranama tabloida budu iste kampanje koje neko očito koordinira, kaže urednik Danasa Dragoljub Petrović. On podseća i na slučaj SMS poruke koju je Suzana Vasiljević, savetnica za medije predsednika Aleksandra Vučića, slala urednicima režimskih medija. Poruka se odnosila na sina Željka Mitrovića kome se sudi zbog sumnje da je usmrtio devojku na pešačkom prelazu, i glasila je: “Moli te Aleksandar samo da ne budeš previše grub prema Željkovom malom, ako nije problem”.

„SMS koji smo objavili naravno da nije slala uredniku Danasa jer bi znala da je to u startu propala stvar. Taj SMS je ona poslala Tihomiru Trišiću koji je to svojevremeno objavio javno na svom Fejsbuk ili Tviter nalogu. On je bio vlasnik magazina Akter koji više ne izlazi i koji je bio jedno vreme vrlo blizak strukturama izdavača Kurira“, rekao je Petrović i dodao da novinari među sobom znaju za takve mejlove, ali da zbog onoga što može da im se desi nisu spremni da o tome svedoče.

Suzana Vasiljević je zbog slične stvari već bila u žiži javnosti, nakon što je direktor televizije N1 Jugoslav Ćosić na Tviteru objavio da je tražila od njega da ne objavljuje snimak incidenta sa Parade ponosa 2014. godine, u kome je učestvovao Andrej Vučić.

Ona je za Cenzolovku ovo potvrdila, tvrdeći da se nije radilo o pritisku već o „drugarskoj molbi“.
  Vest
Saslušan novinar Južnih vesti, policija tražila da otkrije svoje izvore
Niška policija saslušala je novinara Južnih vesti Stefana Markovića po prijavi portparolke Opšt...
  Vest
Južne vesti: Poreska uprava nas gasi propisima koji važe za javni sektor
Iako ni posle šestomesečne intenzivne kontrole nisu pronašli ni jedan prekršaj u poslovanju Juž...
  Vest
Brnabić: Prekinuti poreske kontrole Južnih vesti ako za to nema potrebe
Premijerka Ana Brnabić razgovarala je danas sa direktorkom Poreske uprave Draganom Marković i zatr...
Južne vesti
Cenzura
Radoica Milosavljević
SNS
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: