raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Radoica Milosavljević kupio još jednu televiziju dok su druge u gubicima
09.07.2018.    Vesna Radojević    Foto: N1
Paraćinska televizija „Kanal M“ prodata je krajem juna ove godine kruševačkom biznismenu Radoici Milosavljeviću koji je javnosti postao poznat nakon privatizacije lokalnih medija 2015. godine kupivši čak osam televizija širom Srbije. Međutim, od osam privatizacija jedna je već poništena, a prema podacima koje je prikupilo Raskrikavanje, druge televizije uglavnom posluju sa gubicima.
Ugovor o kupoprodaji pokazuje da je Milosavljević „Kanal M“ kupio za 50.000 evra u šest mesečnih rata, a obavezao se da do kraja ove godine ne otpušta radnike ukoliko oni sami ne žele da napuste firmu.

Dosadašnji vlasnik „Kanala M“ Dejan Mihajlović rekao je za N1 da je prodaja njegova lična odluka jer želi da se usmeri na ostale delatnosti firme koju vodi, između ostalog benzinskim pumpama.

Sa druge strane, gradonačelnik Paraćina Saša Paunović tvrdi da je stvar političke prirode i da je Mihajlović bio primoran na prodaju.

Televizija je, doduše, nekoliko nedelja pre prodaje izdala čudno saopštenje za jedan medij.

Kako bismo ostali objektivni u našem izveštavanju i blagovremeno i istinito informisali građane Paraćina, moramo da se ogradimo od lokalne vlasti u opštini Paraćin zbog afera u koje su uključeni ljudi bliski predsedniku opštine Saši Paunoviću. Ne želimo da budemo saučesnici u neodgovornom ponašanju lokalnog rukovodstva Paraćina. Zbog njihovih optužbi na račun države u žalbi Kongresu lokalnih i regionalnih vlasti Saveta Evrope, smatramo da lokalna vlast Paraćina na čelu sa Sašom Paunovićem ne radi za dobrobit naših građana“, saopštio je „PS Mihajlović“, doskorašnji izdavač Kanala M.

Zbog čega bi se televizija ograđivala od postupaka lokalnih vlasti i zašto nije izveštavala i istraživala o aferama koje pominju, može samo da se pretpostavi.

Radoica Milosavljević, za koga se tvrdi da je blizak sadašnjem direktoru BIA i funkcioneru SNS-a Bratislavu Gašiću, privatizovao je pre tri godine osam televizija za 280 hiljada evra. Mnogi su se tada sa pravom zapitali, a državni organi nisu odgovorili, odakle Milosavljeviću ovoliki novac s obzirom na prethodnu skromnu dobit njegove firme „Sloga“ iz Kruševca.

Prema navodima medija, Milosavljević je među Kruševljanima poznat pod nadimkom Maša, a bio je nekadašnji visoki funcioner Socijalističke partije Srbije i zamenik gradonačelnika Kruševca do 2012. godine.

Prema podacima poslovnog registra Milosavljević je vlasnik televizija u Pančevu, Kruševcu, Pirotu i Požegi. U svom vlasništvu ima i „Centar za informisanje Novi Kneževac“, televiziju „Caribrod“ iz Dimitrovgrada kao i „Radio-televiziju Brus“. Nedavno je osnovao i firmu pod nazivom „SOS kanal“.

Finansiranje medijskog carstva iz budžeta


U prvih šest meseci ove godine nekoliko Milosavljevićevih televizija dobilo je milione iz budžeta lokalnih samouprava.

Tako je RTV Pančevo koju je Milosavljević kupio za 87 hiljada evra, do sada direktno i indirektno dobila oko 330 hiljada evra. Na primer, samo u ovoj godini televizija je dobila oko pola miliona dinara od opštine Kovin, 800 hiljada dinara u Beloj Crkvi, milion dinara u Kovačici i oko šest miliona dinara u Pančevu što je sve ukupno oko 70 hiljada evra.

Kako je Raskrikavanje ranije pisalo, RTV Pančevo prošle godine nije direktno dobilo finansijsku podršku lokalne samouprave, ali su zato značajna sredstva, oko 125 hiljada evra, dodeljena tek osnovanim firmama koje su svoje medijske proizvode plasirali baš na ovoj televiziji.

Tako su Milen Jovković i Vlado Mandić firme otvorili istog dana, 19. maja, a Stefan Megić nekoliko dana kasnije, 23. maja 2017. godine - svega tri meseca pre raspisivanja konkursa. Prema projektima za televiziju Pančevo Stefan Megić je snimao emisiju “Pančevačka hronika”, Jovković “Dobro jutro, Pančevo”, a Vlado Mandić jutarnji program “Pančevački budilnik”.

2016. ova televizija je dobila oko 135 hiljada evra državne pomoći.

Televizija „Caribrod“ iz Dimitrovgrada takođe dobija novac od lokalne samouprave.

Ova televizija prodata je Milosavljeviću za 18.600 evra, a prema javno dostupnim informacijama od opštine Dimitrovgrad u prošloj i ovoj godini dobila je oko osam miliona dinara što je nešto više od 60 hiljada evra.

Slično je i sa drugim Milosavljevićevim televizijama poput RT Kruševac koja je, prema podacima Raskrikavanja, samo u prošloj godini dobila skoro 13 miliona dinara (oko 110 hiljada evra). Podsetimo, ta televizija je privatizovana za 14 hiljada evra.

Uprkos ovakvoj darežljivosti države četiri od sedam televizija u vlasništvu Radoice Milosavljevića posluje negativno.

Prošlu, 2017. godinu u ukupnom poslovnom minusu od oko 47 miliona dinara završile su „TV Požega“, „Centar za informisanje Novi Kneževac“, „TV Caribrod“ iz Dimitrovgrada kao i „RTV Pančevo“ koja je ostvarila najveći minus - 42 miliona dinara.

Prema podacima Narodne banke Srbije od preuzimanja vlasništva gotovo svaka televizija bila je u blokadi.

Prema podacima koje je Raskrikavanje dobilo od Ministarstva privrede zbog neispunjavanja ugovornih obaveza država je za „Centar za informisanje Novi Kneževac“ naplatila bankarske garancije u prvoj i drugoj godini izvršenja Ugovora.

„Regulatorno telo za elektronske medije je Ministarstvu privrede dostavilo izveštaje kojima je potvrđeno da navedeni pružaoci medijske usluge postupaju u skladu sa obavezama iz Ugovora, i na način propisan odredbama Zakona o javnom informisanju i medijima osim za subjekt privatizacije Centar za informisanje Novi Kneževac“, navodi se u odgovoru.
  Vest
Kolubarske: Sumnja da gradonačelnik Valjeva „namešta“ konkurs za informisanje
Pre nekoliko dana Grad Valjevo raspisao je javnu nabavku za „usluge informisanja javnosti“ u vre...
  Vest
Radiju i televiziji Homolje 4 miliona dinara od opštine Žagubica
Na konkursu za sufinansiranje medija, opština Žagubica je ove, kao i prethodnih nekoliko godina bu...
  Vest
Savet za štampu: Javna opomena portalu Glas zapadne Srbije
Komisija za žalbe Saveta za štampu donela je odluku da portalu Glas zapadne Srbije uputi javnu opo...
mediji
lokalne televizije
RTV Pančevo
RT Kruševac
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: