raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Analiza
Milioni za RTV Pančevo zaobilaznim putem
14.12.2017.    Vesna Radojević    Pančevo (foto: Wikimedia)
Na nedavno završenom pančevačkom konkursu za sufinansiranje medijskih projekata, jedno od iznenađenja je da novac nije dobila televizija Pančevo sa izrazito pro-vladinom uređivačkom politikom.
Novac građana je, međutim, dodeljen drugim firmama koje će proizvoditi dnevne emisije za televiziju Pančevo. Stručnjaci smatraju da se na taj način zaobišlo direktno davanje novca toj televiziji.
Smisao opštinskog sufinansiranja medijskih projekata jeste da se novcem iz budžeta podrže medijski sadržaji koji su od javnog značaja. Novac građana, međutim, često završi u rukama medija koji su bliski vlastima.

Grad Pančevo je na skorašnjem konkursu podržao 11 medijskih projekata, od kojih su čak četiri predložile firme osnovane ove godine. Preduzetnička radnja Gine Novićević, koja je dobila 10 hiljada evra osnovana je samo dvadeset dana pre raspisivanja konkursa.

Tako je oko 42 hiljade evra dobila preduzetnička radnja Stefana Megića, koji je i zastupnik udruženja “Konkretna alternativa Srbije”. Ovo udruženje na svom fejsbuk profilu objavljuje postove u kojima veliča Adolfa Hitlera tvrdeći da je uprkos zločinima, on vodio dobru populacionu politiku, o čemu smo pisali u posebnoj vesti. Megić će snimati emisiju “Pančevačka hronika”.

Na spisku dobitnika novca poreskih obveznika je i preduzeće “Start press” Siniše Batala, visokog funkcionera SPS-a iz vremena Slobodana Miloševića. On je dobio oko 17 hiljada evra za projekat “Pančevo - ljudi i događaji u vremenu kada se Dunav ulivao u Tamiš“.

Zbog više spornih odluka komisija za odlučivanje o sufinansiranju medijskih projekata, Nezavisno udruženje novinara Vojvodine (NDNV) najavljuje i krivične prijave.

Najviše novca nepoznatim medijima


Grad Pančevo je ove godine podelio oko 210 hiljada evra iz budžeta za 11 medijskih projekata. Najviše novca, oko 125 hiljada evra, dobila su tri preduzetnika koji su svoje firme otvorili u maju ove godine.

Milen Jovković i Vlado Mandić su svoje firme otvorili istog dana, 19. maja, a Stefan Megić nekoliko dana kasnije, 23. maja ove godine. Svi oni će emitovati svoje medijske proizvode na RTV Pančevo. Stefan Megić snimaće emisiju “Pančevačka hronika”, Jovković “Dobro jutro, Pančevo”, a Vlado Mandić jutarnji program “Pančevački budilnik”.

RTV Pančevo je u vlasništvu Radoice Milosavljevića, kruševačkog biznismena koji je u talasu privatizacije 2015. godine kupio osam medija.

Prošle godine je na ime projektnog sufinansiranja RTV Pančevo dobilo više od 135 hiljada evra državne pomoći. Ove godine direktna podrška je izostala, ali će biti finansirane tri emisije koje se na ovoj televiziji emituju svakog dana.

Ovim se, smatraju stručnjaci, zaobišlo direktno davanje novca RTV Pančevo, a razlog može biti i loše finansijsko stanje ove televizije. Naime, prema podacima Agencije za privredne registre (APR) televizija je 2016. godinu završila sa gubitkom nešto većim od 26 miliona dinara. S druge strane, podaci Narodne banke Srbije (NBS) pokazuju da je samo u novembru ove godine bilo najmanje tri prinudne naplate sa računa televizije.

   Pančevo je ove godine podelilo oko 210 hiljada evra iz budžeta za 11 medijskih projekata / Foto: Pixabay


Predsednik NDNV Nedim Sejdinović kaže za RasKRIKavanje da je ovakav model finansiranja pojedinih televizija, preko agencija koje emituju program, viđen i u drugim lokalnim samoupravama.

“Komisija je svakako u obavezi da obraća pažnju na „pedigre firmi“ kojoj se dodeljuju sredstva. Dodelom sredstava firmama koje su tek osnovane prekršen je Pravilnik o sufinansiranju javnog interesa u sferi javnog informisanja, ali nažalost ne postoje valjani mehanizmi pravne zaštite oštećenih, osim dugotrajnog i besmislenog upravnog spora”, kaže Sejdinović i navodi da je NNDV primetila u više lokalnih samouprava u Vojvodini sinhronizovane akcije po kojima komisije daju novac medijima, a koje imaju elemente krivičnih dela. Najavio je i krivične prijave.

Program RTV-a će praviti i Stefan Megić, zastupnik udruženja “Konkretna alternativa Srbije”, koje je na svom fejsbuk profilu pre dva meseca objavilo da osuđuje održavanje Parade ponosa u Beogradu i to rečima da je Hitler imao dobru populacionu politiku.
  Rešenje Grada Pančeva po Konkursu za medijsko sufinansiranje
“Zašto država ima potrebu da javno na ulicama propagira bolest i nameće zapadne vrednosti? Čak je i Hitler vodio prilično dobru populacionu politiku, uz sve zločine koje je počinio i koji su za najvišu osudu... Odmah po dolasku Adolfa Hitlera na vlast 1933. godine organizacije homoseksualaca su zabranjene, naučne knjige o homoseksualnosti i seksualnosti spaljene, a homoseksualci u nacističkoj stranci (NSDAP) ubijeni. Gestapo je između ostalog bio zadužen i za sastavljanje popisa homoseksualaca”, piše u objavi od 17. septembra.
Samo dvadeset dana pre raspisivanja konkursa za sufinansiranje medija u Pančevu, Gina Novićević, beogradska preduzetnica nepoznata u medijskom biznisu, osnovala je svoju firmu. Sa projektom “Oblak od naših snova” dobila je oko 10 hiljada evra, a svoj medijski proizvod plasiraće u novinama “Start pres 013”.

Online izdanje istih novina takođe je dobilo projekat i to preko svoje matične firme “Start press” čiji je vlasnik Siniša Batalo. On je bio funkcioner SPS-a u vreme Slobodana Miloševića. Bio je poslanik SPS u Narodnoj skupštini ‘93 i ‘94 i član Glavnog odbora SPS-a.

Pančevački novinar Nenad Živković u svojoj kolumni na sajtu pancevo.city piše da je ovo veliki povratak Siniše Batala koji se danas predstavlja kao medijski radnik. Kako je pisao, Batalo je bio jedan od članova komisije za ocenjivanje predloga u Smederevu.

Portal Cenzolovka je pisao da je u Smederevu novac dodeljen firmama koje u vreme raspisivanja konkursa nisu ni postojale. Tako je portal “ePodunavlje” dobio sedam, a “Balkan produkcija Beograd” 4,9 miliona dinara. Obe agencije osnovane su u maju ove godine.

Čudno je i to što je gradonačelnica Smedereva prvobitnu komisiju zamenila novom i to samo četiri dana pre raspodele novca. U novoj komisiji koja je donela odluku o raspodeli novca sedeo je Batalo, zatim Radojica Mali, vlasnik firme “BC INFO” koja takođe inkasira dosta novca na konkursima za sufinansiranje i izvesni Ilija Stojanović.
  Vest
Novac za medije i ljudima koji veličaju Hitlera
Na ovogodišnjem panečevačkom konkursu za sufinansiranje medijskih projekata 42 hiljade evra je do...
  Vest
ŽIG info: Stalno nam prete likvidacijama i prebijanjem
Novinaru portala Žig info Milanu Jovanoviću iz Grocke noćas je zapaljena kuća u napadu nepoznati...
  Manipulisanje činjenicama
Suđenje Šariću: Medijskim manipulacijama do alibija
Naizgled običan svedok odbrane na poslednjem ročištu na suđenju Darku Šariću dobio je zanimlji...
Pančevo
mediji
sufinansiranje
RTV Pančevo
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: