raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Lažna vest
  Spin
Izvorni članak je objavljen 22.07.2019. (Republika.rs)
Urednik Srpskog telegrafa priznao da ne zna da li je na snimku novinar KRIK-a, a napisali da jeste
23.07.2019.    Marija Vučić    Milan Lađević u jutarnjem programu TV Pink/ Foto: TV Pink screenshot
Prorežimski tabloid Srpski telegraf objavio je fotografije i snimke na kojima se, kako tvrde, vidi „novinar KRIK-a“ kako uhodi ženu i bebu Predraga Malog, brata ministra finansija. Njihov tekst „Udarili na bebu i decu da bi rušili Vučića“ došao je kao reakcija na KRIK-ovo otkriće da je kompanija Milenijum tim, koja sklapa milionske poslove sa državom, ustupila Predragu Malom audi i stan. Međutim, ne samo da snimci sami po sebi ne dokazuju ništa, jer se na njima jedino vidi čovek koji ulazi u haustor zgrade i izlazi odatle, već na njima uopšte i nije novinar KRIK-a. Iako ga u tekstu upravo tako potpisuju, urednik ovog prorežimskog tabloida Milan Lađević je, gostujući u jutarnjem programu TV Pink, i sam priznao da zapravo ne znaju ko je taj čovek.
Nekoliko sati nakon teksta „Koruptivne veze: Milenijum tim ustupio audi i stan bratu Siniše Malog” koji je objavljen u ponedeljak ujutru na sajtu KRIK-a, usledio je i „odgovor“ najpre preko portala Srpskog telegrafa, republika.rs, a potom i u štampanom izdanju.

U tekstu se iznosi niz optužbi na račun KRIK-a, pre svega da su novinari „spopali“ suprugu Predraga Malog i njihovu šestomesečnu bebu, pratili ih do ulaza u zgradu „pokušavajući da dobiju materijal za priču protiv Vučićevih najbližih saradnika“.

„Jureći za pričom koja treba da ocrni Malog i Vučićeve najbliže saradnike, istraživač Krika nasred ulice i na prepad zaustavlja majku koja gura kolica, ispituje je, a potom i prati u haustoru, do samog ulaza u zgradu, što su snimile sigurnosne kamere“, tvrdi Srpski telegraf.

Na fotografijama i snimcima se, međutim, vidi mlađi muškarac kako sa rancem na leđima ulazi u haustor neke zgrade, prolazi pored otvorenih ulaznih vrata odakle potom izlazi drugi čovek (moguće portir) i vraća ga natrag ka izlazu iz haustora, nakon čega se „novinar“ udaljava.

Na drugom snimku iz drugog ugla u haustor ulazi žena sa kolicima i prolazi, a posle petnaestak sekundi u haustor ulazi gorepomenuti muškarac. Iako se na snimcima ništa ne dešava niti oni išta dokazuju, Srpski telegraf ih je pretenciozno nazvao „Evo kako se nastavlja udar na Aleksandra Vučića“.

Važnije od toga - na snimcima nije ni novinar niti „saradnik“ KRIK-a, a identitet muškarca redakciji nije poznat.

I sam glavni i odgovorni urednik Srpskog telegrafa Milan Lađević je, gostujući u jutarnjem programu TV Pink, priznao da ni oni ne znaju da li je čovek koga su potpisali kao „novinar KRIK-a” zaista novinar KRIK-a.

„Ja ne znam, ovi iz KRIK-a navodno demantuju da je to njihov novinar. Ne znamo da li im je to novinar saradnik, možda im je ovaj gazda u Sarajevu koji je glavni, Brajan O Salivan (Dru Salivan, urednik OCCRP-a, prim. aut), možda im je on poslao njega da malo ispitaju Predraga Malog i njegovu porodicu. Mi to ne znamo ali znamo da naše službe treba to da otkriju vrlo brzo“, rekao je Lađević i napomenuo da „ovaj čovek može da ide godinu dana u zatvor“ zbog krivičnog dela proganjanje.

Kako je rekao, u naredna 24 sata će Srpski telegraf objaviti ko je muškarac na snimcima za koga bez dokaza tvrde da je novinar KRIK-a, i dodao da će se onda videti da li se Srpski telegraf bavi novinarstvom „ili nekim drugim stvarima“.

Dodao je i da je „jako žalosno“ ako se ovim bave novinari KRIK-a, kao što je jako žalosno što „kriminalizuju Danila Vučića samo zato što se slikao sa grupom navijača, a srcem je bio uz Srbiju“. Inače, Danilo Vučić, sin predsednika države, uslikan je kako navija sa pripadnicima grupe pokojnog kriminalca Aleksandra Stankovića zvanog Sale Mutavi, o čemu je KRIK već pisao.

Inače, dok Srpski telegraf optužuje KRIK da proganja i ugrožava surpugu i dete Predraga Malog, sami su otkrili njihov identitet, imena i prezimena.

Milan Lađević nije odgovorio na pozive i poruku novinarke Raskrikavanja, tako da je javnost ostala uskraćena za odgovor na pitanje zašto je, između ostalog, Srpski telegraf napisao u tekstu da se radi o novinaru KRIK-a ako, kako je sam priznao, ni oni ne znaju ko je čovek na snimku.

Spin vlasti i njihovih medija

Pisanje Srpskog telegrafa, inače, skrenulo je pažnju javnosti sa otkrića KRIK-a o potencijalnim koruptivnim vezama između vrha vlasti i krupnog biznisa, na montirane snimke.

Kao napad na porodicu okarakterisano je pisanje ovog istraživačkog portala o tome da je bratu Siniše Malog, Predragu, firma Milenijum Tim ustupila audi i stan na Voždovcu u kome je stanovala njegova devojka.

Milenijum tim, inače, već godinama posluje sa državom i dobija milionske ugovore - od gasifikacije opština Smederevo i Grocka, preko izgradnje stanova za bezbednjake u Nišu i Vranju, do najkrupnijeg i najkontroverznijeg projekta “Beograd na vodi” u čijoj izgradnji učestvuju.

Predstavnici vlasti samo otkriće nisu komentarisali, niti su ga njima bliski mediji preneli. Ipak, brojni političari iz vlasti su za Srpski telegraf komentarisali inicijalnu laž Srpskog telegrafa o snimcima, uključujući i Sinišu Malog koji je, kako piše ovaj prorežimski tabloid, rekao da „novinarima KRIK-a nije bilo dovoljno što napadaju mene godinama i izmišljaju mi afere, nego su sad prešli i na mog brata, moju bratanicu Unu, i njenu majku”.

Novinari KRIK-a, kako su saopštili, jesu posetili zgradu u kojoj živi Predrag Mali, ali sa njegovom nevenčanom suprugom nisu ni razgovarali niti su je pratili. Zgradu su, kako navode, posetili da bi proverili da li Mali i dalje vozi ovaj automobil.
  Vest
Nova bravura Srpskog telegrafa: Lažni novinar KRIK-a je zapravo Englez
Ni skoro dvadeset dana nakon što je lažno optužio novinare KRIK-a da su uhodili ženu i dete Pred...
  Vest
Advokat blizak Siniši Malom registrovao firmu koja kupuje Večernje novosti
O biznismenu koji kupuje Večernje novosti ne zna se mnogo, ali čovek kojeg je angažovao da mu reg...
  Pristrasnost
„Beograd na vodi“ u medijskim lažima
Redom su režimski mediji ovih dana prenosili velike uspehe projekta od nacionalnog značaja kada su...
Mediji koji su takođe objavili ovu vest:
 Srpski telegraf
 Informer
 Alo
Predrag Mali
Siniša Mali
Srpski telegraf
Spin
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: