raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga termina:
 tanjug
  Dezinformacija
Fajnenšl Tajms nije rekao da „Srbija munjevito ide napred“

Glavna vest u Srbiji juče bila je da je britanski list Fajnenšl Tajms (FT) objavio kako „Srbija munjevito ide napred“. Dugi, pohvalni tekst srpskoj ekonomiji i ministru finansija Siniši Malom preneo je najpre Tanjug, a potom i drugi mediji. Međutim, tekst iz koga smo mogli da saznamo da je Srbija jedna od „evropskih ekonomskih zvezda“, nije objavio FT već magazin koji objavljuje ista firma (FT Group). I još važnije: pomenuti izveštaj o Srbiji je zapravo plaćeni sadržaj - platili su ga Ministarstvo finansija, Privredna komora i nekoliko lokalnih samouprava.

14.02.2020.
  Vest
Nova medijska strategija - hoće li se išta promeniti na bolje?

Konačni „odlazak“ države iz medija, pre svega kroz privatizaciju Politike i pronalaženje „novog modela poslovanja“ Tanjuga, nezavisnost REM-a od uticaja politike i veća „moć“ Saveta za štampu - samo su neke od stvari koje predviđa nova medijska strategija usvojena 30. januara i konačno objavljena pre dva dana. I dok je deo medijske zajednice koji je učestvovao u radnoj grupi uglavnom zadovoljan ovim dokumentom, ima i onih koji, poput novinara Vukašina Obradovića, smatraju da je medijska strategija samo spisak lepih želja koji ništa neće promeniti.

11.02.2020.
  Greška
Hrvatska nije dozvolila gej parovima da usvajaju decu, već da budu hranitelji

Zbog pogrešnog prevoda hrvatske reči „udomljavanje“, domaći mediji su danas izvestili da je Ustavni sud Hrvatske dozvolio gej parovima da usvajaju decu. Istina je, međutim, da je tamošnji sud odlučio da oni mogu da budu hranitelji (udomitelji). Hraniteljstvo (hr. udomljavanje) i usvajanje (hr. posvajanje) nisu isto, a na ovo drugo istopolne zajednice u Hrvatskoj još uvek nemaju prava.

07.02.2020.
  Teorija zavere
Teorije zavere oko korona virusa šire se kao zaraza

Korona virus je nastao u laboratoriji i pušten je namerno kako bi oslabio kinesku ekonomiju, prenele su Večernje novosti u nedelju. Tekst se bazira na spekulacijama epidemiologa Radmila Petrovića, a za tvrdnje se ne nude nikakvi dokazi ni argumentacija - štaviše, drugi sagovornici negiraju takvu mogućnost. Ova i slične teorije zavere o aktuelnom korona virusu, koje se šire po domaćim medijima, već neko vreme kruže i na svetskom nivou, ali nema nikakvih dokaza da je virus potekao iz laboratorije.

28.01.2020.
  Analiza
NIN na nišanu cenzure

Vest o tome da je ovonedeljni NIN u noći pred izlazak na kioske promenio naslovnicu otvorio je mnoga pitanja - zašto je vlasniku medija dozvoljeno da se meša u uređivačku politiku i menja naslovnu fotografiju na kojoj se vidi nišan uperen u predsednika Republike Srbije i da li je reakcija javnosti bila preterana? Glavni i odgovornik urednik NIN-a Milan Ćulibrk za Raskrikavanje kaže da skidanje naslovnice nije cenzura, da je sve urađeno u dogovoru sa vlasnicima te da neće dati ostavku na mesto glavnog i odgovornog urednika.

29.11.2019.
  Vest
Informeru 900 hiljada dinara za prenošenje saopštenja novosadskih vlasti

Dva saopštenja lokalnih vlasti sa sajta Grada Novog Sada o tome kako je predškolska ustanova „Radosno detinjstvo“ dobila novu kuhinju, Informer je spojio u u jedan tekst „Proradila kuhinja predškolske ustanove“. Ne samo da je vest prekopirana, već dolazi i sa zakašnjenjem jer je kuhinja otvorena pre skoro mesec dana. Ovaj članak - pristrasan, neoriginalan i neaktuelan, deo je medijskog projekta koji se sufinansira iz gradskog budžeta, a za koji su Novosađani ove godine izdvojili 900.000 dinara.

07.10.2019.
  Dezinformacija
Srpski telegraf „zna“ tačan datum za rešenje Kosova

Dan odluke koji će „razrešiti kosovski čvor“, prema pisanju Srpskog telegrafa je, ni manje ni više, nego 25. avgust 2020. godine. Ovo je navodno rok koji je Donald Tramp zacrtao, jer će mu značiti da podelom Kosova ostvari „veliku spoljnopolitičku pobedu“ pred predsedničke izbore u novembru te godine na kojima će se boriti za još jedan mandat. Navodno je poručio i da će ubrzo posle 25. avgusta, a pre tih izbora, doći u Srbiju. Ovu vest je preneo i Tanjug, a nakon njega i brojni drugi mediji. Iz Ambasade SAD u Srbiji demantuju ove tvrdnje i navode da niti ima roka za rešenje kosovskog pitanja, niti im je poznato da postoji plan da američki predsednik tada dođe.

16.08.2019.
  Dezinformacija
Nije svaki deseti zatvorenik u Britaniji Albanac

Agencija Tanjug je, pozivajući se na tekst britanskog tabloida The Sun, napisala da je u Velikoj Britaniji svaki deseti zatvorenik Albanac. Slučajno ili namerno, međutim, propustili su da naglase da je reč o stranim zatvorenicima, a ne o generalnoj zatvorskoj populaciji. Bez ikakve provere vest su masovno preneli domaći mediji, među kojima i Politika i pokrajinski javni servis, Radio-televizija Vojvodine. „Ovakva laž može izazvati isključivo jačanje predrasuda i stereotipa prema Albancima“, navode iz Inicijative mladih za ljudska prava.

07.08.2019.
  Pristrasnost
A za dobro jutro - odavanje državnih tajni

Svi koji su juče ujutru gledali televiziju Pink mogli su uživo da prisustvuju čitanju dokumenata sa oznakom državne tajne. Stručna javnost se ne seća da se to ikada ranije dogodilo - da predsednik države, uživo, na televiziji sa nacionalnom frekvencijom iznosi navodne dokaze o tome da je prisluškivan dok je bio u opoziciji, a da u krupnom planu sa malih ekrana „vrište“ dokumenta označena kao „državna tajna“. Posle tog jutarnjeg nastupa predsednika Vučića otvorila su se brojna pitanja - da li je predsednik počinio neko krivično delo, da li je prethodno skinuo oznaku tajnosti sa dokumenata i koliko su štete njegove izjave nanele institucijama koje se bave bezbednošću. Sva ova pitanja, ali i odgovori na njih izostali su danas u gotovo svim dnevnim novinama.

02.08.2019.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: