raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga termina:
 tanjug
  Manipulisanje činjenicama
Poreska uprava Srbije najbolja u Istočnoj Evropi, ali samo Tanjugu

Pozivajući se na izveštaj Svetske banke “Paying Taxes” za 2018. godinu, Tanjug je napisao, a brojni mediji preneli da je Svetska banka utvrdila da je poreska uprava Srbije najbolja od 19 zemalja Istočne Evrope i centralne Azije. Ipak, činjenica je da je Srbija daleko od najbolje poreske uprave u ovom delu Evrope, što se konstatuje u samom izveštaju koji se uzima za izvor.

12.12.2017.
  Dezinformacija
Tanjugov netačni citat Izetbegovića uzburkao domaće medije

Iako je član Predsedništva BiH Bakir Izetbegović u intervjuu za Dojče vele (DW) na pitanje hoće li BiH priznati Kosovo izjavio da se “nada” da hoće, Tanjug je to netačno citirao i naveo da je Izetbegović odgovorio sa “da”. Uprkos tome što se direktno u intervjuu može proveriti šta je tačno rečeno, domaći mediji i političari su narednih dana poveli kampanju protiv Izetbegovića.

27.11.2017.
  Dezinformacija
Srpski telegraf „zna“ tačan datum za rešenje Kosova

Dan odluke koji će „razrešiti kosovski čvor“, prema pisanju Srpskog telegrafa je, ni manje ni više, nego 25. avgust 2020. godine. Ovo je navodno rok koji je Donald Tramp zacrtao, jer će mu značiti da podelom Kosova ostvari „veliku spoljnopolitičku pobedu“ pred predsedničke izbore u novembru te godine na kojima će se boriti za još jedan mandat. Navodno je poručio i da će ubrzo posle 25. avgusta, a pre tih izbora, doći u Srbiju. Ovu vest je preneo i Tanjug, a nakon njega i brojni drugi mediji. Iz Ambasade SAD u Srbiji demantuju ove tvrdnje i navode da niti ima roka za rešenje kosovskog pitanja, niti im je poznato da postoji plan da američki predsednik tada dođe.

16.08.2019.
  Dezinformacija
Nije svaki deseti zatvorenik u Britaniji Albanac

Agencija Tanjug je, pozivajući se na tekst britanskog tabloida The Sun, napisala da je u Velikoj Britaniji svaki deseti zatvorenik Albanac. Slučajno ili namerno, međutim, propustili su da naglase da je reč o stranim zatvorenicima, a ne o generalnoj zatvorskoj populaciji. Bez ikakve provere vest su masovno preneli domaći mediji, među kojima i Politika i pokrajinski javni servis, Radio-televizija Vojvodine. „Ovakva laž može izazvati isključivo jačanje predrasuda i stereotipa prema Albancima“, navode iz Inicijative mladih za ljudska prava.

07.08.2019.
  Pristrasnost
A za dobro jutro - odavanje državnih tajni

Svi koji su juče ujutru gledali televiziju Pink mogli su uživo da prisustvuju čitanju dokumenata sa oznakom državne tajne. Stručna javnost se ne seća da se to ikada ranije dogodilo - da predsednik države, uživo, na televiziji sa nacionalnom frekvencijom iznosi navodne dokaze o tome da je prisluškivan dok je bio u opoziciji, a da u krupnom planu sa malih ekrana „vrište“ dokumenta označena kao „državna tajna“. Posle tog jutarnjeg nastupa predsednika Vučića otvorila su se brojna pitanja - da li je predsednik počinio neko krivično delo, da li je prethodno skinuo oznaku tajnosti sa dokumenata i koliko su štete njegove izjave nanele institucijama koje se bave bezbednošću. Sva ova pitanja, ali i odgovori na njih izostali su danas u gotovo svim dnevnim novinama.

02.08.2019.
  Dezinformacija
Alo: Klimatske promene Srbiji donose - smrt

Srbija je opet najugroženija u regionu - ovaj put zbog klimatskih promena. Tako bar tvrdi tabloid Alo koji je dramatično upozorio da će se Srbija narednih godina suočavati sa poplavama, olujama, visokim temperaturama te da ćemo „umirati od gladi i tropskih bolesti“. Osim što ne objašnjavaju svoje tvrdnje, u tekstu citiraju izjave profesora Meteorološkog instituta koji za Raskrikavanje kaže da nije dao intervju ovom tabloidu.

26.06.2019.
  Cenzura
Kurir skinuo kritički tekst o Goranu Vesiću

Prošlonedeljni Kurirov tekst sa fotografijama o tome kako je izgledao Beograd posle velikog nevremena uz opasku da se zamenik gradonačelnika Goran Vesić ne oglašava tim povodom mnoge je iznenadio, pre svega zbog oštrog kritičkog tona. To je verovatno uticalo i na to da je ubrzo po objavljivanju tekst „nestao“ sa sajta. Na pitanje Raskrikavanja zašto se to dogodilo Kurir ne odgovara već nekoliko dana.

24.06.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Kocijančič nije rekla da „neće biti balkanskog proleća“

Nakon pisanja domaćih medija pretvođenih Tanjugom da je visoka predstavnica EU Maja Kocijančič izjavila da „neće biti balkanskog proleća“ i da „bojkot Parlamenta nije prihvatljiv za EU“, Kocijančič za Raskrikavanje navodi da „to nije ono što je rekla“ i naglašava da je EU uvek bila jasna u vezi sa tim da su „mirne demonstracije osnovno pravo u svim demokratskim zemljama“. Kocijančič dodaje i da je uloga Parlamenta u Srbiji u proteklih godinu dana dovedena u pitanje zbog manjka debate i da to treba hitno rešiti.

26.02.2019.
  Neutemeljeno
Sumnjiva vest o podeli Kosova dospela i u nemačke medije

Brojni domaći mediji su preko agencija Beta i Tanjug preneli pisanje nemačkog lista Frankfurter Rundšau o tome da će 12. juna biti potpisan sporazum o promeni granice između Srbije i Kosova na osnovu navodnog dokumenta koji je „nedavno procurio“ i u kome se definiše 17 tačaka podele Kosova. Novinari Raskrikavanja su međutim utvrdili da je informacija o dokumentu, bez navođenja izvora, objavljena krajem januara na kosovskim sajtovima, a njegovo postojanje je za portal Kossev demantovala kosovska Vlada. Urednica ovog portala Tatjana Lazarević za Raskrikavanje kaže da ne isključuje mogućnost da se radi o „probnom balonu“.

22.02.2019.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: