raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
„Srbija danas“ kupila većinski deo novosadskog „Dnevnika“ za 600 evra
10.09.2018.    Vesna Radojević    Foto: Raskrikavanje
Novosadska televizija, u vlasništvu firme „Srbija danas“ bliske SNS-u, postala je većinski vlasnik novosadskih novina Dnevnik i istoimenog portala. Prema podacima sa APR-a prošle nedelje „Novosadska TV“ kupila je 55 odsto preduzeća „Dnevnik Vojvodina Press“ za 600 evra.
U ugovoru stoji da je kompanija „Novosadska TV“ kupila 55 odsto udela firme „Dnevnik Vojvodina Press“ od doskorašnjeg nemačkog vlasnika „Mediengruppe balkan GMBH“ . Preostalih 45 odsto ima „Dnevnik AD“ koji je u vlasništvu pet firmi - „Biljni lekar“, „Galens Invest“, „Contex energy“, „Promist“ i „SZR Rapid Jasna Bokan“.

   Izvod iz ugovora o kupoprodaji


Prema podacima Registra medija „Dnevnik Vojvodina Press“ je od 2015. godine dobila oko 30 miliona dinara na konkursima za sufinansiranje projekata od javnog interesa.

Ova firma ima oko 120 zaposlenih radnika, a prošlu godinu završila je sa tri miliona dinara neto dobitka.

Bivšu televiziju „Apolo“, koja se danas zove „Novosadska TV“, privatizovalo je preduzeće „Srbija danas“ u avgustu 2015. godine za nešto više od 170 hiljada evra. I ova televizija i portal srbijadanas.com poznati su po svom prorežimskom stavu, a Raskrikavanje je u više navrata dokazalo da portal Srbija danas objavljuje i lažne vesti.

Vlasnica firme odnosno portala Srbijadanas.com, Aleksandra Martinović, nekadašnja je suvlasnica firme „Prointer Solutions“ u većinskom vlasništvu Slobodana Kvrgića.

Kako tvrde opozicione partije, Kvrgić je blizak vladajućoj stranci. KRIK je otkrio i da je supruga predsednika Srbije Aleksandra Vučića kupila stan u “Belvilu” upravo od Kvrgića, ali je Vučić u intervjuu za KRIK tvrdio da ne poznaje ovog biznismena.

Njegove firme su česti pobednici na državnim tenderima od kada je SNS na vlasti. Zvanično objavljeni finansijski izveštaji ove firme pokazuju da su se prihodi ovog preduzeća u periodu 2012 - 2016. godine povećala i to sa 73 milona dinara 2012. na više od 6 milijardi dinara na kraju 2016. godine.

Nedim Sejdinović iz Nezavisnog društva novinara Vojvodine kaže za Raskrikavanje da razloge kupovine ne treba tražiti samo u nastavku stranačke propagandne delatnosti, mada to ne treba nikada ispustiti kao jedan od razloga. Naprednjaci, kako navodi, vole da im slika svakodnevno izlazi u novinama, makar one bilo malotiražne.

„Gašenje Dnevnika bi simbolično bilo loše za njih. Treba veoma pažljivo pratiti i odlivanje budžetskog novca po raznim osnovama u ovaj medij. To se odnosi i na Novosadsku TV. Dakle, kao i u ostalim slučajevima naprednjačkog medijskog inženjeringa, u pitanju je kombinacija propagande i bahatog trošenja novca građana“, kazao je Sejdinović.

„Ovaj list dugo već liči na glasnik SNS-a, a mnogi novinari koji su bili profesionalci i koji su držali do sebe – odavno su što napustili ovaj list, što najureni iz njega. Ne treba zaboraviti da je zemljište Dnevnika ad veoma atraktivno i interesantno za razne investitore“, zaključio je Sejdinović.
  Manipulisanje činjenicama
Suđenje Šariću: Medijskim manipulacijama do alibija
Naizgled običan svedok odbrane na poslednjem ročištu na suđenju Darku Šariću dobio je zanimlji...
  Vest
Javne opomene Informeru, Srpskom Telegrafu i Aferi
Komisija Saveta za štampu izrekla je čak tri javne opomene zbog kršenja Kodeksa novinara Srbije, ...
  Skriveno reklamiranje
Topla ljudska priča iz kladionice
Nakon niza tekstova Večernjih novosti o društveno odgovornim i promotivnim aktivnostima kompanije ...
mediji
kupovina
Srbija danas
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: