raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Najčitanije u 2019. na sajtu Raskrikavanja
06.01.2020.    Vesna Radojević    Foto: Raskrikavanje
RasKRIKavanje cenzure, kao i vesti o pogibiji Šabana Šaulića, novim vlasnicima Večernjih novosti i Kurira, budžetskom novcu za prorežimske medije bile su najinteresantniji za čitaoce Raskrikavanja u prošloj godini. I u 2019. smo svakodnevno „lovili“ lažne vesti najčitanijih I gledanijih medija u Srbiji, a objavili smo i bazu opštinskih novčanih davanja medijima. Podsetite se najčitanijih tekstova.
Direktor kablovske u Brusu: Neko je zvao moje radnike i tražio da prekinemo signal

Jedno od suđenja koje javnost prati i ove godine vodi se u Kruševcu protiv bivšeg predsednika opštine Brus Milutina Jeličića Jutke zbog seksualnog uznemiravanja njegove tadašnje sekretarice Marije Lukić.

Najčitanija priča ove godine na sajtu Raskrikavanja bila je u vezi baš sa ovim slučajem. Naime, nekoliko minuta pre početka emisije „Život priča” na TV Prva u februaru prošle godine u kojoj je Marija Lukić iz Brusa svedočila o seksualnom zlostavljanju, meštanima Brusa je nestao kablovski signal.

Kako se ispostavilo, neko je isključio struju Domu kulture u kome se nalazi emisiona tehnika lokalnog kablovskog operatera City Servis. Direktor City Servisa Zoran Radojković tada je za Raskrikavanje potvrdio da je neko zvao njegove radnike sa molbom da sami prekinu signal, ali su oni to odbili. Nije, međutim, mogao da precizira od koga je stigao takav zahtev. „Šta da vam kažem. Očekujete od mene da ja to kažem, a sve znate”, naveo je Radojković.

Nemačka policija demantuje Dačića i Informer

U februaru prošle godine naslovne strane tabloida su najviše bile posvećene smrti pevača Šabana Šaulića koji je preminuo nakon zadobijenih povreda u teškoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u Nemačkoj.

Jedna od najčitanijih „ocena“ na sajtu Raskrikavanja prošle godine bio je zapravo demanti nemačke policije u vezi sa ovim slučajem. Naime, tada je Informer tvrdio da „nemačka policija sumnja da je po nečijem nalogu pijani vozač izazvao udes i time usmrtio pevača“ pozivajući se na nemački list Vestfalen blat.

U sličnom maniru, naslovna strana Srpskog telegrafa „otkrila“ je da su lekari ubili Šabana. Povrh svega, ministar spoljnih poslova Ivica Dačić takođe je tada govorio na televiziji Happy o sedative koji su lekari dali Šauliću, nakon čega se on nije probudio. Kako je Raskrikavanje utvrdilo list Vestfalen blat u svojim tekstovima o smrti ovog pevača ne spominje sumnju policije da je u pitanju namerno ubistvo, a iz nemačke policije su za Raskrikavanje demantovali da takva sumnja postoji.

Upis u privatne vrtiće: Grad promenio pravila igre, roditelji u problemu

Jedan od najčitanijih tekstova na Raskrikavanju bio je I onaj koji je bio posvećen „raskrinkavanju“ situacije u vezi upisa dece u privatne vrtiće.

Naime, kada je bivši gradonačelnik Beograda Siniša Mali 2015. najavio da će Grad subvencionisati upis mališana u privatne vrtiće jer u državnim nema mesta, brojni mediji su to sa pažnjom ispratili. Četiri godine kasnije, kada se ova vrsta pomoći roditeljima u Beogradu maltene ukinula, mogli su se na prste nabrojati mediji koji su o tome pisali. Roditelji su počeli da se pitaju šta će biti sa subvencijama kada je postalo jasno da su državni vrtići prekinuli sa davanjem odbijenica kao preduslovom za upis dece u privatne vrtiće. Raskrikavanje je na odgovore sekretara Slavka Gaka čekalo oko mesec dana, a kada su konačno stigli postalo je jasno da novca za subvencionisanje novih upisa u privatne vrtiće - nema.

Sin Željka Mitrovića ne može biti osuđen zbog nepružanja pomoći Andrei Bojanić

Naši čitaoci su dosta pažnje posvetili i tekstovima o suđenju sinu Željka Mitrovića, Aleksandru, zbog toga što je u julu 2013. kolima usmrtio tada maloletnu Andreu Bojanić.

Mitrović je u julu 2017. osuđen na godinu dana kućnog zatvora za dva krivična dela - od kojih je jedno (nepružanje pomoći) zastarilo nekoliko dana nakon prvostepene presude.

Slučaj je trenutno u Apelacionom sudu.

Opozicionari tajno snimani u Hiltonu, mediji ih bez dokaza optužili za zaveru

Veliku pažnju javnosti okupirali su i video snimci i fotografije sastanka lidera PSG-a Sergeja Trifunovića i organizatorke građanskih protesta Jelene Anasonović sa ljudima iz nevladinog sektora i službenicima američke ambasade u hotelu „Hilton“ početkom prošle godine.

Snimci su objavljeni na portalu govorisrbija.rs, odakle su ih preuzeli i tabloidi. Na osnovu njih tvrdi se da SAD stoji iza protesta i da svi zajedno pokušavaju da naprave haos u zemlji.

Međutim, urednik ovog portala Nemanja Đukić za Raskrikavanje je tada priznao da za te tvrdnje nemaju dokaza i da se radi o njegovom zaključivanju.

U tekstu poslušajte i razgovor novinarke Raskrikavanja i Nemanje Đukića.

Advokat blizak Siniši Malom registrovao firmu koja kupuje Večernje novosti

Ove godine nekoliko medija je dobilo nove vlasnike. Osim Kurira, I Večernje novosti je „pazario“ biznismen iz Smedereva Boban Rajić sa tek otvorenom firmom „Media 026“.

O Rajiću je javnost malo znala do tada, ali o advokatu koji mu je registrovao firmu kojom su kupljene Novosti, javnost je znala više. Naime, u pitanju je advokat Igor Isailović, blizak sadašnjem ministru finansija Siniši Malom, koji je vodio poslove njegovih ofšor firmi, ali je sarađivao i sa premijerkom Anom Brnabić, što je KRIK ranije otkrio.

Tekst o tome bio je jedan od najčitanijih na sajtu.

Novi spot SNS-a nije samo bizaran, već i neistinit

„Ponekad vas mržnja čini slepima. Nakon decenija propadanja zdravstvenog sistema, zahvaljujući investicionom ciklusu vrednom milijardu evra, podigli smo tri nova klinička centra, pokrenuli projekat Tiršova 2, rekonstruisali nekoliko porodilišta i opšte bolnice u svim većim gradovima Srbije i nastavljamo da radimo. Mogu oni nas da mrze, ali mi ćemo Srbiju da volimo više“, kaže se u novom spotu SNS-a. Mnogi mediji verno prenose, a Kurir opisuje sa „originalno“, „pravo u metu“. Kako je to Raskrikavanje pisalo, sve bi bilo u redu da je SNS u spotu govorio istinu.

Uhapšen direktor Dajrekt medije i dvoje direktora RTS-a

Omiljena rečenica vladajućeg režima i „njihovih medija“ o Draganu Đilasu je da je ukrao 619 miliona evra. Sve je počelo nakon istrage I hapšenja direktora Dajrekt medije Jovan Stojanović i dvoje zaposlenih Radio televizije Srbije zbog navodne zloupotrebe službenog položaja.

Oni se terete da su oštetili budžet u korist bivše Đilasove kompanije Dajrekt medija preko kupovine oglasnog prostora.

Igor Žeželj zvanično novi vlasnik Kurira

Vest da je u januaru prošle godine novi vlasnik Kurira, 12 portala i još 14 štampanih izdanja, umesto Aleksandra Rodića postao Igor Žeželj, takođe je bila jedna od deset najčitanijih.

Žeželj je vlasnik i direktor firme Wireless media, a Kurir je kupio preko druge firme – „Mondo INC“.

Preko 2,2 miliona evra za medije bliske vlastima

Najčitanija i posećenija stranica na sajtu bila je baza podataka „Kešformisanje“. Raskrikavanje je utvrdilo da je za dve godine, 2017. I 2018. Medijima bliskim vlasti preko lokalnih samouprava podeljeno više od 2,2 miliona evra.

Ubedljivo najviše novca dobila je mreža firmi „Kopernikus” - kompanija „Kopernikus Cable Network” u vlasništvu Zvezdana Milovanovića, poverenika SNS-a u Nišu je preko svojih ćerki firmi dobila više od 65 miliona dinara.

Podaci pokazuju da su između ostalog, brojni mediji u vlasništvu Radoice Milosavljevića dobili više od 59 miliona dinara, a više od 45 miliona dinara za dve godine dodeljeno je medijima niškog biznismena Vidosava Radomirovića.

Gotovo 20 miliona dinara dobile su i „TV Zona plus” i „ADD production”, firme u vlasništvu porodice direktora Bezbednosno-informativne agencije (BIA) Bratislava Gašića.

Sve o ovakvom načinu finansiranja vlastima podobnih medija čitajte ovde.
  Analiza
Najmanje 945 lažnih vesti na naslovnicama četiri tabloida u 2019.
Četiri najtiražnija tabloida, Informer, Srpski telegraf, Alo i Kurir - tokom 2019. godine objavili...
  Vest
Tvitermanija lažnih vesti
Na Tviteru se ovih dana pojavila serija dezinformacija - od preuveličanog broja migranata u Srbiji ...
  Vest
Direktor Srpskog telegrafa: krikovi i birnovi obmanjuju javnost
Direktor prorežimskog tabloida Srpski telegraf Saša Milovanović reagovao je na analizu Raskrikava...
lažne vesti
mediji
Raskrikavanje
tabloidi
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: