raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Siniša Mali
  Manipulisanje činjenicama
Siniša Mali „šokiran” navodnim Đilasovim računom na Mauricijusu, a već dugo posluje u ofšoru

Izveštavanje provladinih medija o navodnim računima Dragana Đilasa na ostrvu Mauricijus koje su „otkrile" Večernje novosti, ispraćeno je zanimljivim sagovornicima. Na prvom mestu, ovaj slučaj komentariše lično ministar finansija Siniša Mali koji je na televiziji Vesti sinoć izjavio da je „šokiran", ali nejasno je zašto s obzirom da je i sam bio direktor ofšor firmi i čak pod sumnjom da pere novac. Ipak, ni Večernje novosti ni Pink nisu pitali Sinišu Malog o sumnjivim poslovima koje je vodio, a na koje novinari KRIK-a unazad godinama ukazuju.

17.03.2021.
  Vest
FATF: Neosnovano češljanje računa organizacija i novinara

Šest meseci nakon što je javnost saznala za namere Uprave za sprečavanje pranja novca da „češlja“ račune brojnih javnih ličnosti, nevladinih organizacija i medija, reagovao je i FATF - međudržavno telo za sprečavanje pranja novca rekavši da je takva provera bila bez osnova. Prethodno su isto to zaključili i eksperti Ujedinjenih nacija za ljudska prava - da Srbija zloupotrebljava zakone protiv terorizma da potkopava i ograničava rad nevladinog sektora.

26.01.2021.
  Vest
Novinari i nevladine organizacije pod sumnjom da peru novac

Dvadeset novinara, aktivista i političara, uz još 37 nevladinih organizacija, među kojima je i KRIK, na meti su Uprave za sprečavanje pranja novca koja prikuplja podatke o njihovim novčanim transakcijama. Dok Uprava, koja radi u okviru Ministarstva finansija na čijem je čelu Siniša Mali, tvrdi da se radi o redovnim aktivnostima, oni koji je istražuju smatraju da su razlozi - politički.

28.07.2020.
  Vest
Tanjug prećutao da je država platila za pohvalni tekst jer to ne smatra „ključnim“

Nakon teksta Raskrikavanja „Fajnenšl Tajms nije rekao da Srbija munjevito ide napred“, u kome smo dokazali da su pohvalni tekst o srpskoj ekonomiji mediji predvođeni Tanjugom pogrešno pripisali FT kao i da je on plaćen, Tanjug je saopštio da je to tačno, ali da to nisu naveli  jer im nije bilo ključno. Optužujući Raskrikavanje da ne zna kako se tačno zove magazin koji je objavio izveštaj, Tanjug je napravio novu grešku: tvrde da je izveštaj objavio „FD Intelligence“, iako tako nešto i ne postoji. 

16.02.2020.
  Dezinformacija
Fajnenšl Tajms nije rekao da „Srbija munjevito ide napred“

Glavna vest u Srbiji juče bila je da je britanski list Fajnenšl Tajms (FT) objavio kako „Srbija munjevito ide napred“. Dugi, pohvalni tekst srpskoj ekonomiji i ministru finansija Siniši Malom preneo je najpre Tanjug, a potom i drugi mediji. Međutim, tekst iz koga smo mogli da saznamo da je Srbija jedna od „evropskih ekonomskih zvezda“, nije objavio FT već magazin koji objavljuje ista firma (FT Group). I još važnije: pomenuti izveštaj o Srbiji je zapravo plaćeni sadržaj - platili su ga Ministarstvo finansija, Privredna komora i nekoliko lokalnih samouprava.

14.02.2020.
  Vest
Advokat blizak Siniši Malom registrovao firmu koja kupuje Večernje novosti

O biznismenu koji kupuje Večernje novosti ne zna se mnogo, ali čovek kojeg je angažovao da mu registruje kompaniju u vezi sa ovim poslom je kontroverzna ličnost sa vezama u vrhu vlasti. U pitanju je advokat Igor Isailović, blizak sadašnjem ministru finansija Siniši Malom, koji je vodio poslove njegovih ofšor firmi, ali je sarađivao i sa premijerkom Anom Brnabić, što je KRIK ranije otkrio.

29.08.2019.
  Vest
Nova bravura Srpskog telegrafa: Lažni novinar KRIK-a je zapravo Englez

Ni skoro dvadeset dana nakon što je lažno optužio novinare KRIK-a da su uhodili ženu i dete Predraga Malog, Srpski telegraf svoje tvrdnje nije dokazao. U današnjem broju tabloid objavljuje zapisnike sa saslušanja muškarca osumnjičenog za ugrožavanje bezbednosti supruge Malog, na osnovu kojih tvrdi da je „Englez pratio ženu i bebu“, s obzirom da je pomenuti čovek navodno rođen u Velikoj Britaniji. Iako u svom iskazu na koji se tabloid poziva i sam navodi da nije novinar KRIK-a, Srpski telegraf bez dokaza zaključuje da on laže. Kako su ovo zaključili i da li će se, kao što je obećao, javno izviniti za laži koje je objavio o KRIK-u, od urednika Milana Lađevića nismo uspeli da saznamo jer uporno odbija da razgovara sa novinarkom Raskrikavanja.

09.08.2019.
  Lažna vest
Urednik Srpskog telegrafa priznao da ne zna da li je na snimku novinar KRIK-a, a napisali da jeste

Prorežimski tabloid Srpski telegraf objavio je fotografije i snimke na kojima se, kako tvrde, vidi „novinar KRIK-a“ kako uhodi ženu i bebu Predraga Malog, brata ministra finansija. Njihov tekst „Udarili na bebu i decu da bi rušili Vučića“ došao je kao reakcija na KRIK-ovo otkriće da je kompanija Milenijum tim, koja sklapa milionske poslove sa državom, ustupila Predragu Malom audi i stan. Međutim, ne samo da snimci sami po sebi ne dokazuju ništa, jer se na njima jedino vidi čovek koji ulazi u haustor zgrade i izlazi odatle, već na njima uopšte i nije novinar KRIK-a. Iako ga u tekstu upravo tako potpisuju, urednik ovog prorežimskog tabloida Milan Lađević je, gostujući u jutarnjem programu TV Pink, i sam priznao da zapravo ne znaju ko je taj čovek.

23.07.2019.
  Pristrasnost
„Beograd na vodi“ u medijskim lažima

Redom su režimski mediji ovih dana prenosili velike uspehe projekta od nacionalnog značaja kada su, kako su utvrdili, useljeni stanari u prvu kulu „Beograda na vodi“. Pink i drugi provladini mediji javili su da je izgradnjom prve kule u "Beogradu na vodi" završena prva faza ovog projekta „koji je pokrenuo domaću građevinsku industriju, privredu, a uvećao je i rast BDP-a u prvom kvartalu ove godine i on iznosi 4,6 odsto“.

18.07.2018.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: