raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Javne opomene Informeru, Srpskom Telegrafu i Aferi
12.09.2018.    Vesna Radojević    Foto: Facebook / Savet za štampu
Komisija Saveta za štampu izrekla je čak tri javne opomene zbog kršenja Kodeksa novinara Srbije, a dobili su ih dnevni listovi Srpski Telegraf i Informer kao i nedeljnik Afera. Komisija je na poslednjoj sednici odlučivala o 13 žalbi od kojih su četiri uvažene.
Prorežimski tabloid Informer dobio je javnu opomenu zbog teksta „Sumnjivo - Savet za monitoring tvrdi: Šabić proneverio čak 15 miliona“, o kojem je i Raskrikavanje ranije pisalo.

Komisija je odlučila da je Informer prekršio Kodeks u delovima u vezi sa istinitošću izveštavanja, odgovornosti novinara i novinarske pažnje.

„Članovi Komisije za žalbe zaključili su da „Informer“ ničim nije potkrepio tvrdnju da je Šabić proneverio nekakav novac, već kao činjenicu saopštava spekulacije do kojih je došao na osnovu toga što poverenik, navodno, izbegava da dostavi traženu dokumentaciju. Informacija da nije odgovorio na zahtev za slobodan pristup informacijama od javnog značaja takođe je netačna i neproverena. List je slepo verovao saopštenju Saveta za monitoring, ljudska prava i borbu protiv korupcije i izjavi člana tog Saveta i nije ni pokušao da utvrdi da li je to tačno“, navodi se u odluci Saveta za štampu.

Prema podacima objavljenim na sajtu Saveta za štampu, Gej lezbejski centar podneo je pet žalbi, a komisija je smatrala da su dve žalbe na tekstove opravdane, a o kojima je Raskrikavanje takođe pisalo.

Kako se navodi, zbog teksta Srpskog telegrafa „Ovako bi da ubace pedofiliju u Srbiju“ ovaj list dobio je javnu opomenu jer je prekršio delove Kodeksa novinara Srbije koji se tiču Istinitosti izveštavanja, odgovornosti novinara i novinarske pažnje.

„List, po oceni članova Komisije, ciljano podstiče netrpeljivost, stereotipe i predrasude koje postoje u odnosu na LGBT populaciju, dovodeći je u ničim potvrđenu vezu sa pedofilijom i zalaganjem za njenu legalizaciju. U tu svrhu su upotrebljeni i navodni plakati LGBT zajednice iako je njihova autentičnost osoporena još pre nekoliko godina, kao i ilustracija iz knjige, koja ne govori o onome što se u tekstu tvrdi“, navodi se u obrazloženju odluke.

Javnu opomenu dobio je i nedeljnik Afera zbog teksta „Evropa uvodi pedofiliju u Srbiju na velika vrata“.

„List je i sadržajem i opremom teksta nesumnjivo prekršio odredbe koje se odnose na zabranu diskriminacije, ali i odredbu koja se odnosi na obavezu istinitog i objektivnog izveštavanja, jer je, bez ikakvog osnova, optužio pripadnike LGBT populacije u Srbiji da “uvode pedoflju”, navodi se u odluci.

Portal Telegraf.rs prema oceni Komisije za žalbu Saveta za štampu prekršio je Kodeks novinara Srbije zbog teksta „Da ga ne zaboravi: Plavuša Jeca napućila usne i ispozirala pored upravo preminulog oca“. Komisija za štampu odlučila je da je ovaj portal prekršio Kodeks u čak pet tačaka - istinitost izveštavanja, nezavisnost od pritiska po kojoj naslov teksta ne sme da bude u suprutnosti sa suštinom teksta, novinarska pažnja, poštovanje privatnosti.

Jelica Ljubičić podnela je žalbu jer je portal objavio netačnu informaciju da se slikala pored mrtvog oca. Telegraf.rs je sa njenog Fejsbuk profila preuzeo fotografiju i tekst koji je napisala, a iz kojeg je, kako tvrdi, sasvim jasno da joj je otac bio živ kada je fotografija nastala.

Po oceni članova Komisije za žalbe, Telegraf.rs je objavio netačnu informaciju, koju pre objavljianja nije proverio, a nije je uklonio ili ispravio ni nakon što im je ukazano na grešku. Komisija je zaključila da je i iz teksta objavljenog na Fejsbuk profilu Jelice Ljubičić jasno da fotografija nije snimljena kada joj je otac umro, nego pre toga, čime je portal prekršio i odredbu po kojoj naslov teksta mora da odgovara njegovoj suštini.

Žalbe su podnete i zbog tekstova objavljenih u Tanjugu, Beti, Danasu, Kuriru, Blicu i portalima Republika.rs, Ozonpres, ali je komisija odlučila da u tim slučajevima ovi mediji nisu prekršili Kodeks novinara.

Sve odluke možete pročitati ovde.
  Manipulisanje činjenicama
Suđenje Šariću: Medijskim manipulacijama do alibija
Naizgled običan svedok odbrane na poslednjem ročištu na suđenju Darku Šariću dobio je zanimlji...
  Vest
„Srbija danas“ kupila većinski deo novosadskog „Dnevnika“ za 600 evra
Novosadska televizija, u vlasništvu firme „Srbija danas“ bliske SNS-u, postala je većinski vla...
  Skriveno reklamiranje
Topla ljudska priča iz kladionice
Nakon niza tekstova Večernjih novosti o društveno odgovornim i promotivnim aktivnostima kompanije ...
mediji
Savet za štampu
Kodeks novinara Srbije
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: