raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Neutemeljeno
Izvorni članak je objavljen 17.10.2018. (Alo)
Milo, Irinej, jaja i paradajz ili kako Alo vadi sopstvene fleke
17.10.2018.    Marija Vučić    Poseta patrijarha Cetinjskom manastiru; Foto: spc.rs
Uoči posete patrijarha SPC Irineja Crnoj Gori, tabloidu Alo je „dobro obavešteni izvor“ rekao da će ga tamošnji huligani, organizovani od strane režima, gađati jajima i paradajzom ispred Cetinjskog manastira da bi mu poručili da nije dobrodošao. Kako se to nije desilo i patrijarhova poseta manastiru protekla mirno, Alo je u izdanju od utorka stvar rešio tako što je ustvrdio da je zapravo „Milo odustao od jaja“ u poslednjem trenutku. Najavljujući napad na patrijarha, Alo je čitaoce uveravao da su im izvori „dobro obavešteni“, da bi samo dan kasnije napisao da su tvrdnje o napadima ipak bile „nezvanične“.
Poglavar SPC je zajedno sa patrijarhom antiohijskim Jovanom X doputovao u višednevnu posetu Crnoj Gori 15. oktobra.

Tog dana je u Alou osvanuo tekst „Milo za Irineja spremio jaja i paradajz“ u kome se navodi da Đukanović ne želi da vidi patrijarha zbog njegove nedavne izjave da je položaj Srba u Crnoj Gori danas uporediv sa položajem Srba u NDH, koja je izazvala diplomatski skandal.
Alo navodi:
„Milo Đukanović ne bi bio to što jeste da patrijarhu nije spremio iznenađenje! Naime, crnogorska bezbednosna služba ANB organizuje huligane koji bi ispred Cetinjskog manastira trebalo da napadnu patrijarha.

- Operativac ANB-a je organizator spontanog „protesta” ispred jedne od najvećih svetinja u Crnoj Gori. Planirano je da rulja uz psovke zaspe patrijarha Irineja jajima, paradajzom i sličnim rekvizitima,  
  1  a cilj tog performansa je da mu se pokaže da nije dobrodošao u Crnu Goru - kaže dobro obavešteni izvor Alo!“
1
Razvoj događaja je demantovao pisanje ovog tabloida, s obzirom na to da je Irinejeva poseta manastiru protekla mirno a on je, kako prenose mediji, poručio da smo „jedan narod iako smo razdeljeni”, i da mu je drago što je došao u Crnu Goru.

Tabloid, pozivajući se na anonimne izvore, tvrdi da su se o takvom ishodu zapravo dogovorile srpska i crnogorska strana nakon čega su Crnogorci odustali od „paklenog dočeka“.

Patrijarh govorio o slozi, Milo odustao od jaja!

….Posle nezvaničnih informacija da će pristalice nepriznate Crnogorske pravoslavne crkve jajima i paradajzom zasuti Irineja… usledili su razgovori mitropolita Amfilohija sa crnogorskim premijerom Duškom Markovićem. Amfilohije je, prema našim saznanjima, obećao Markoviću da će Irinej promeniti retoriku i da režim Đukanovića tokom boravka u CG neće upoređivati sa ustašama, dok je crnogorski premijer sa svoje strane obećao da će biti otkazani pripremljeni protesti čiji je cilj bio da se ponizi srpski patrijarh, i to pred uglednim gostom, što bi bila neviđena bruka
“, piše tabloid.

Kao i u prethodnom, i u tekstu od utorka sve tvrdnje o otkazivanju protesta potiču od „dobro obaveštenih izvora“. Zašto bismo ovaj put verovali njihovim izvorima i šta im daje kredibilitet, autor teksta nije pojasnio.
U nastavku konfuznog teksta tabloid konstatuje i da pomirljiv ton patrijarha Irineja pokazuje da su se strasti „bar privremeno smirile“, da bi antrfile o hapšenju članova Noćnih vukova, moto-grupe iz pratnje sveštenstva, započeli konstatacijom da se „situacija ipak nije sasvim smirila“.

Dobra saradnja sa vlastima

Tabloid Alo je od osnivanja do sredine 2017. godine bio u vlasništvu kompanije Ringier Axel Springer, koja je izdavač Blica i NIN-a.

Jula te godine ga je preko noovosnovane firme Dnevne novine Alo DOO kupio biznismen Saša Blagojević, koji od medija u svom vlasništvu ima još i Studio B. Ovu prorežimsku televiziju je preuzeo bez naknade i sa njenim milionskim dugovanjima u junu ove godine.

Alo novine su prošlu godinu završile sa neto dobitkom od 13,4 miliona dinara i 43 zaposlenih.

Iako ga je Savet za štampu 2017. godine označio kao jednog od najčešćih prekršilaca Kodeksa novinara Srbije, ovaj tabloid je na konkursima za projektno sufinansiranje prihodovao 5,4 miliona dinara - od toga 5 miliona dinara na konkursu Grada Beograda u oktobru predizborne 2017. godine.

Ovaj tabloid, po uređivačkoj politici naklonjen vlastima, istakao se pred beogradske izbore kada je afirmativno izveštavao o uspesima gradskih vlasti, istovremeno vodeći kampanju protiv opozicije.

O bivšem gradonačelniku i sadašnjem ministru finansija Siniši Malom Alo je pisao isključivo pohvalno i bez osvrta na brojne kontroverze koje su pratile njegov rad. Kako piše portal Pištaljka, Siniša Mali i Saša Blagojević su dugogodišnji prijatelji, a krajem osamdesetih su išli u isto odeljenje gimnazije.

Blagojević je, inače, stoprocentni vlasnik kompanija Alo marketing DOO i Global Media Technology za proizvodnju i emitovanje TV programa. Sa još dvojicom saradnika suvlasnik je marketinške firme Trilenium DOO, dok preko Studija B poseduje udeo u konsultantskoj firmi High Technologies Group DOO (sa još 10 suvlasnika) i udeo u poslovnom udruženju APRES (Asocijacija profesionalnih emitera Srbije).
  Manipulisanje činjenicama
Tramp, Crna Gora i alternativna stvarnost srpskih tabloida
Treći svetski rat izbiće u Crnoj Gori, prenose pogrešno srpski tabloidi reči američkog predsedn...
  Vest
Advokati Dragoljuba Simonovića: Žig info je reketaška organizacija
Devet meseci nakon što je novinaru Milanu Jovanoviću iz Grocke zapaljena kuća danas je održan gl...
  Manipulisanje činjenicama
Osakaćena izjava Nemanje Nedovića preplavila tabloide
Ekskluzivni intervju Sport kluba sa košarkašem Nemanjom Nedovićem koji nije bio pozvan da igra za...
Medij koji je takođe objavio ovu vest:
 Alo
SPC
patrijarh Irinej
Milo Đukanović
Crna Gora
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: