raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Direktor Srpskog telegrafa: krikovi i birnovi obmanjuju javnost
23.01.2019.    Jelena Đorđević    Foto: Printscreen / TV PRVA
Direktor prorežimskog tabloida Srpski telegraf Saša Milovanović reagovao je na analizu Raskrikavanja po kom je taj tabloid u prošloj godini objavio više od 200 lažnih vesti na naslovnicama i optužio KRIK i druge kolege da obmanjuju javnost. Gostujući sinoć u vestima na TV Prva, Milovanović je između ostalog izjavio da su kao lažne vesti u tom listu zapravo predstavljeni PR tekstovi. Međutim, Savet za štampu je tom listu uputio brojne javne opomene, a u poslednjih pet meseci zabeležio je 769 tekstova u kojima je prekšen Kodeks novinara Srbije. Takođe, analiza Raskrikavanja je pokazala da se prošle godine na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljnih tvrdnji.
Na pitanje voditeljke vesti Ane Mitić da li je sloboda medija to što je Srpski telegraf u vrhu po broju lažnih vesti, Milovanović je rekao da je to zloupotreba i da taj list zapravo obeležavanjem PR tekstova krši Kodeks, dok za lažne vesti u drugim medijima važe drugačiji standardi.

“Znate šta, te lažne vesti to su vam ovi iz krikova, birnova, gde oni sami sebi pišu lažne vesti. Zbunjuju i lažu narod sa tim izveštajima“, kazao je Milovanović.

“To kršenje kodeksa su vam i PR tekstovi, tako da Srpski telegraf ima puno PR tekstova za koje oni smatraju da nije dobro obeležen, a mi smatramo da je dobro i vidljivo obeležen. Kršenje kodeksa nisu hajke nego PR tekstovi, i onda oni zamenjuju tezu i optužuju nas i druge medije kako mi imamo lažne vesti, a sa druge strane ovi mediji koji su njima podobni, koji se njima sviđaju, oni nemaju nikakve lažne vesti“.

Dodao je da govoreći o lažnim vestima u Srpskom telegrafu “krikovi i birnovi” svesno obmanjuju javnost da je kodeks prekršen i da to predstavlja slobodu medija iako koriste laži, napominjući da za vreme prethodne vlasti nije smelo da se piše ni o čemu jer je bila jaka cenzura.

“Nisu naši mediji različiti od američkih, nemačkih, francuskih, ali se mi tu često zgražavamo nad nečim što se u razvijenim zemljama svakodnevno pojavljuje. Poenta je u tome da nisu isti aršini i da se jedni mediji osuđuju ad hoc, a drugi su svete krave i o njima ne sme ništa da se piše”, rekao je Milovanović.

“Čak i kad dokažete da objavljuju lažne vesti preko toga se pređe. Ti dvostruki standardi su pogubni za svako društvo i treba da postoje isti standardi za svaki medij, a ne da se zloupotrebljava to što ljudi iz Vremena sede tamo u tom udruženju, uzmu Srpski telegraf i pišu šta žele”, izjavio je Milovanović.

Međutim, samo u u poslednjih pet meseci, Savet za štampu je naišao na čak 769 tekstova u Srpskom telegrafu u kojima je prekršen Kodeks novinara Srbije. Tu nisu samo neobeleženi PR tekstovi, već je prekršeno i pravo na privatnost, prava na pretpostavku nevinosti kao i predstavljanje pretpostavki i nagađanja kao činjenice, ali i druga poglavlja Kodeksa novinara Srbije, etičkog standarda profesionalnog postupanja koje su svi novinari, urednici i izdavači dužni da poštuju.

Za godinu dana Raskrikavanje je u više navrata proveravalo tvrdnje u tekstovima Srpskog telegrafa poput one da je “Američki ministar odbrane u Zagrebu ljut kao ris: Poludeo na Hrvate što nisu zvali Vulina“. Taj sastanak se u trenutku pisanja teksta nije dogodio. Raskrikavanje je takođe ispitivalo i ekskluzivno otkriće da je “Đinđić ubijen zbog OVIH PAPIRA”, odavno dostupnih javnosti, kao i tekst “Sergej mulja sa novcem za bolesnu decu“, što je demantovala humanitarna organizacija Podrži život, ali i roditelji bolesne devojčice o kojoj je reč u tekstu Srpskog telegrafa. Tvrdili su i da Evropa i LGBT uvode pedofiliju u Srbiju, što su za Raskrikavanje demantovali domaći aktivisti. Milovanović je u vestima na TV Prva ocene ovih vesti kao lažnih nazvao “zamenom teza”.

Na sajtu Raskrikavanja, Srpski telegraf se nalazi na listi rizičnih medija, a lažne vesti u ovom tabloidu neretko pronalazi i Fake news tragač.

Na kakve medijske manipulacije Srpskog telegrafa smo nailazili možete pročitati ovde.
  Vest
Kolubarske: Sumnja da gradonačelnik Valjeva „namešta“ konkurs za informisanje
Pre nekoliko dana Grad Valjevo raspisao je javnu nabavku za „usluge informisanja javnosti“ u vre...
  Vest
Radiju i televiziji Homolje 4 miliona dinara od opštine Žagubica
Na konkursu za sufinansiranje medija, opština Žagubica je ove, kao i prethodnih nekoliko godina bu...
  Vest
Savet za štampu: Javna opomena portalu Glas zapadne Srbije
Komisija za žalbe Saveta za štampu donela je odluku da portalu Glas zapadne Srbije uputi javnu opo...
mediji
Srpski telegraf
lažne vesti
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: